Dáme na vás – možnost vyjádření názoru na R43 přes Bystrc

Vážení spoluobčané,
na stránkách občanských návrhů města Brna lze podpořit návrh proti trasování R/D43 (nyní I73) přes Bystrc.
Podpoření se provádí elektronickou formou a je navázáno na existující účet u BrnoID.
Budeme rádi, pokud podpoříte lepší životní prostředí v okolí rekreační oblasti Brněnské přehrady a
obydlené městské části Brno-Bystrc.
Odkaz na návrh (potvrzení vyžaduje přihlášení přes BrnoID):
https://navrhy.damenavas.cz/w/detail-navrhu/49

Účet u BrnoID lze zřídit přes následující stránky:
https://www.brnoid.cz/cs/
Zřízení nového účtu vyžaduje ověření osobní identity, v případě problému s online postupem ověřením
lze také fyzicky na ověřovacích místech.
Pokud se necítíte být počítačově zdatní, existuje možnost asistence se zřízením identity, detaily viz bod
číslo 15 “Musím vyjádřit podporu elektronicky?” v často kladených dotazech na stránce:
https://navrhy.damenavas.cz/faq

16 komentářů u „Dáme na vás – možnost vyjádření názoru na R43 přes Bystrc“

  1. Že 2/3 lidí schvaluje vedení dálnice přes Bystrc je opravdu divné. Čekal bych, že ho bude schvalovat minimálně tak 9/10, protože ten projekt vlastně schová velkou část už dnešní dopravy do tunelu, propojí obě poloviny čtvrti dnes rozdělené hitlerovkou, odvede tranzitní dopravu z VMO a z centra Brna (myšleno tranzitní ve smyslu Brna – i třeba dopravu Blansko-Rajhrad atd.) a ještě vyřeší nejpalčivější potřebu a to je napojení samotné Bystrce na D1. Kdo tohle nechápe, je buď neskutečný hlupák, nebo je sobec, nebo je chytrý a přípravu I/73 všemožně blokuje a v tom případě je to neskutečný haj*l a nebo všechno dohromady. Vyberte si sami. Člověk, který nad problematikou dokáže přemýšlet v souvislostech a vidí budoucí dopravní toky by nikdy nefandil variantě okolo Bitýšky. Ano .. v úseku Kuřim-Černá hora by šlo vybrat optimalizovanou. V úseku Kuřim-D1 v žádném případě.

    Odpovědět
    • Pořád to stejné: Podívejte se na naši úvodní stránku. Uvidíte tam oficiální návrh, jak bude vypadat „tunel“ – dvě mimoúrovňové křižovatky jen v Bystrci, v tunelu jen část. Pokud dokážete přemýšlet v souvislostech, jistě odhadnete budoucí dopravní toky ve směru od Baltu k Jadranu.
      Také zaměňujete příměstskou dopravu s dálkovou.

      Odpovědět
      • Neodpověděl jste vůbec nic a píšete dost z cesty. Buďte alespoň, prosím, konkrétnější. Co v mém příspěvku rozporujete ?
        Máte snad pocit, že kvůli těm dvěma křižovatkám v Bystrci se doprava do tunelu neschová nebo jak to mám chápat ?

        Ano, dopravní toky Balt-Jadran – čili v praxi nemalá část Polska mířící do Chorvatska apod. + dálková nákladní doprava – se přesunou na I/43 a na Brno. A to už ihned po dostavbě D11 na českopolské hranice. A zcela určitě tomu napomůže i dostavěná D35. Tato trasa bude i pro náklad výhodnější, kvůli menším klesáním/stoupáním. Ovšem nějaký krátký úsek u Brna s tím nehne. Takže ta doprava skončí na nedostatečné I/43 a na VMO. Máte pocit, že tam patří ? Asi ne, v tom se shodneme. Ale rozhodně nemůže mít tento mezistátní tranzit vliv na to, jakou variantu I/73 vyberete. Ten mezistátní tranzit bude pořád v zásadní minoritě vzhledem k vnitrostátní dopravě. A těm bude nějaká Bitýšská varianta pěkně k ničemu. Navíc v tunelu Bytrcem o těch pár dálkových kamionech nebudete ani vědět. Tak mi to prosím objasněte, o čem mluvíte.

        Odpovědět
        • Ano, „kvůli těm dvěma křižovatkám v Bystrci se doprava do tunelu neschová“ – viz schválená studie.

          Shodneme se na tom, že na VMO tranzitní doprava nepatří. Je tedy divné, že se neshodneme na tom, že nepatří do středu sídliště Bystrc.

          Zkuste si stoupnout chvíli s výhledem na D1, pozorujte dopravu a zkuste odhadnout, zda bude mezinárodní, či mezikrajský, prostě tranzit(!) na I73 (dříve R43, D43…) v minoritě.
          Spíš si říkám, jestli tam bude prostor pro tu místní dopravu. O tom, že je vedení kolem přehrady přes Bystrc „obchvat města“ nemůže být vůbec řeč. Dojde k mísení dvou druhů dopravy, takže časem nebude fungovat ani jedno.
          Navíc to bude nabídka pro další výstavbu příměstských nocleháren, takže se to časem zase ve špičkách zacpe.

          Je to zmetek od A do Z.

          Odpovědět
          • Bude to fungovat. Funguje tak i D1 ( i když kolem Brna s velkými obtížemi, protože tam zatím chybí pruhy), funguje tak i D35 kolem Olomouce, i D5 kolem Plzně a fungovala by tak i S1 kolem Vídně, kdyby byla postavená (jdoucí okrajovou zástavbou Vídně, rovněž v tunelech = to máte něco jako Bystrc v Brně). Jediné, kde to mají vyloženě oddělené – ovšem to je z úplně jiných důvodů – tak mě napadá italské Udine. Tam pro změnu nemají proti hluku vůbec nic ani pro jednu dálnici, protože obě vedou v souběhu. Takže to máme tuhle nepravdu, co píšete.

            A samozřejmě, že bude tranzitní v minoritě. Schválně si zkuste jet kdykoli do Brna po I/43 a pozorujte, kolik aut kam jede. Zjistíte, že velká většina prostě dříve nebo později „zahne“ někam do uliček v Brně či na parkoviště v Brně a nebo míří do hal na Černovické terase.
            První menší část dopravy, která už stojí za zmínku, odbočí na Hradeckou (řekl bych tak 1/3 provozu) a dál se rozděluje řekněme (a nadhodnotím to) 1:1 na směr centrum a směr výstaviště – ta je pro nás důležitá. Něco málo z těchto aut pak odbočí směr Bystrc, to teď vynechám. Na výstavišti, tam bych řekl, že větší část míří do Pisáreckého tunelu a pak něco dál kolem řeky po okruhu. Takže i kdyby úplně všichni z těch původních co přijeli po I/43 a odbočili na výstaviště, jeli na D1, tak je to 16 % provozu. A bude to ještě méně, něco se ztratí po těch malých sjezdech po cestě a na okruh podél řeky, ale hlavně ještě leckdo míří do kampusu. Tož tak. Hledím teď na osobáky. Kamiony samozřejmě od severu míří prvně rovně a potom zahýbají do Královopolských tunelů a odtud na výstaviště a D1.

            Z tohoto lze vyvodit a konstatovat, že úsek Kuřim-Bystrc bude hlavně pro tranzitní dopravu a tato doprava bude tvořit zásadně menší část z celého proudu, co míří od Svitav, protože klidně i 2/3 až 3/4 provozu odbočí hned za Kuřimí k České a do Brna od severu. Tudíž úsek k D1 nebude nějak extra vytížen, to si myslím, lze také konstatovat. Nicméně bude násobně více využit, než kdyby se stavěla ta vaše přiblblá Bitýšská varianta. Odhaduju, že tu by využívalo tak 2 až 4 tisíce vozidel a takovou dálnici pro takové intenzity vám nikdo nikdy nepostaví.

            V Bystrci zcela určitě přibyde nemalá doprava mířící dál na jih, lze to pozorovat kdykoli v okolí Bosonoh a Veselky, odevšud míří hromady aut a zahýbají na starou dálnici. Pochopitelně, když má Bystrc 30.000 obyvatel. Taková čtvrť (okresní město) prostě potřebuje přímé napojení na dálnici D1, protože jak od Kývalky, tak z D1 po Jihlavské toho sem jede opravdu hodně.
            No a když už by se stavělo toto připojení Bystrce na D1, chybí pro stavbu i té „tranzitní dálnice“ jen ten kousíček mezi Bystrcí a Kuřimí. To snad uznáte, že dává smysl to už propojit. O ničem jiném to není.
            A ten „průchod Bystrcem“ bude zakrytý, stejně tak v Kníničkách a stejně tak v tubusu u přehrady, takže prostě NEPROCHÁZÍ SKRZ Bystrc. To je naprostá demagogie.

            Koukat se a porovnávat dopravu na D1, jak píšete, je absolutně bezpředmětné, na té je opravdu silný tranzit východ-západ, resp. Slovensko a Maďarsko – Německo a Benelux. Takže ano, tam je to o něčem jiném. Tranzit sever-jih tady na S73 určitě naroste vlivem dostavby D11 a D35, ale pořád zdaleka ne do nějakých závratných výšin, aby se vyplatilo stavět vyloženě dálnici jen pro tranzit okolo Bitýšky. Ta by navíc neodvedla některé regionální vazby, např. Blansko-Rajhrad. Nepůjde o něco úplně zásadního, ale pár takových vazeb bude. Už tomu rozumíte, nebo budete dělat dál schválně blbého a blbnout tu další čtenáře ?
            Vy to totiž vše hodnotíte spíš subjektivně podle vašich dojmů a pocitů a podle toho se i vyjadřujete. S dovolením bych se radši bavil o faktech a alespoň v rámci možností o reálných číslech.

            „Ano, „kvůli těm dvěma křižovatkám v Bystrci se doprava do tunelu neschová“ – viz schválená studie.! – je naprostá lež. Hlavní proud dopravy vede pořád a jen v tubusu či tunelu, ústí z něj jedna MÚK v severní části Bystrce pro její napojení a napojení Obvodové (alespoň se domnívám že proto). Bát se, že tudy začnou jezdit všechna auta od severu co míří do Brna je bláhové. Jak budou na trase ty tunely se 100 km/h + už městské uspořádání Obvodové a Kníničské (plánuje se snad úprava jediné křižovatky pokud vím), tak tahle trasa se na většinu míst nevyplatí. Rozhodně ne pro auta mířící do úplného centra či na Černovickou terasu =hlavní cíle pro auta od severu. A druhá MÚK je právě pro napojení Bystrce z jihu. Ta MÚK je navržena ještě před začátkem zástavby Bystrce, aby hned potom ta hlavní trasa mohla zajet do tunelu. Tak nevím, co to tady píšete za záměrné nepravdy. A nebo jste velmi špatně informovaný a vycházíte z nějakých úplně těch starých plánů starých tak 10-15 let. Nyní je navržen tunel od jihu Bystrce až za Kníničky, v celé délce, s délkou cca 3 km. A to je dostatečné, víc není potřeba.

            PS: v klidu si to pročtěte, je toho hodně. Ale dává to smysl, na rozdíl od vašeho pletení pojmy s dojmy.

        • Kdo je tady demagog, když Vám ukážu, že návrh průtahu Bystrcem je z roku 2020 a Vy pořád opakujete, že je to plán starý 10-15 let?
          Asi bude nutné tuto diskusi vytisknout, schovat a pokud se někdo z nás dožije případné realizace tohoto průtahu, tak pak zhodnotit po pěti až deseti letech provozu, kdo měl pravdu.

          Odpovědět
          • Průtah by to byl, kdyby ta plánovaná trasa vedla Bystrcem po rovině nebo v zářezu a vše se šířilo do okolí. Pak by to byl průtah.
            Místo toho to má vést vše v tunelu. To fakt není průtah.

            Ostatně takhle postaru to bylo někdy před 10 lety plánované, že tam bude tunel cca 1 km v místech, kde by byla zástavba vyloženě vedle. Tomu bych klidně průtah říkal. Už jsme se ale naštěstí posunuli „v uvažovaní“ a navrhl se tunel jak se sluší a patří, a to hned na začátcích zástavby z obou stran. Tak, jak můžeme vídat i třeba v Rakousku. A to nemluvím o tom, že ten tunel pro dálnici schová i velké množství aut, která DNES jezdí právě po povrchu a navíc rozhodně vytvoří městu přívětivější prostředí než 2+2 pruhovou městskou magistrálu, která tam je dnes.

      • Jo a pardon, na vaší úvodní stránce je velmi zastaralá podoba projektu. Tohle popravdě také nechápu, jak mohl někdo navrhnout. Nyní je v plánu SAMOZŘEJMĚ kompletní jeden tunel od okraje Kníniček až na jižní okraj Bystrce. Včetně tubusu před Svratku.
        Jinak by to smysl nedávalo.

        Odpovědět
        • Máme tam uvedeno „Poslední známý oficiální návrh vedení D43 z krajské studie“ – tedy z ÚZEMNÍ STUDIE
          NADŘAZENÉ DÁLNIČNÍ A SILNIČNÍ SÍTĚ V JÁDROVÉM ÚZEMÍ OB3 METROPOLITNÍ ROZVOJOVÉ OBLASTI BRNO – dostupné na https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=353139&TypeID=2 z roku 2019.
          To je studie, kterou schválilo v roce 2020 zastupitelstvo JmK. Více se dozvíte, když vpravo kliknete na Rubriku ZÚR – vyfiltruje se Vám několik článků.
          Pokud víte o novější schválené(!) podobě, kde je „SAMOZŘEJMĚ jeden kompletní tunel“, dejte nám odkaz.

          Odpovědět
          • Aha, tak to máte skutečně zastaralé informace. To, co je na těch ZURkách, byla pouze myšlenka, z toho nemůžete úplně vycházet. V současné době je v rámci technicko-ekonomické studie v plánu mít z jihu pouze jednosměrné napojení Bystrce (MÚK Bystrc-jih) a pak druhou MÚK Bystrc-sever u Obvodové, která napojuje Obvodovou do obou směrů dálnice (jak D1, tak Svitavy). Dalo by se říct zhruba tady: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9l.UHx8CiYfjxf36gQ0feIYQgVFBngYD&x=16.5174301&y=49.2275164&z=16

            Tohle video tomu celkem odpovídá, akorát je v plánu tu MÚK Bystrc-sever mít zaústěnou jak z jihu, tak ze severu pouze do jedné hlavní okružní křižovatky v místech, jak vám ukazuji na těch mapách.cz, nikoli do soustavy dvou kruháčů. https://www.youtube.com/watch?v=e8-KnbTpPh4&t=211s&ab_channel=zurka

            Tu technickou studii nemám k dispozici. Ale dávno probíhá její projednávání se všemi MČ a obcemi na trase. Takže někde se k ní určitě dostanete.

        • Pokud myslíte vážně, že „Tohle popravdě také nechápu, jak mohl někdo navrhnout.“, vítám Vás srdečně na palubě bojovníků proti aktuálně platné krajské studii!

          Odpovědět
  2. Pro pana Kolare: Normálně pologramotné texty bez diakritiky nečtu, ale zde je navíc vidět, že nechápete rozdíl mezi příměstskou dopravou a dálnicí (ať už ji politici pojmenují jakkoli). Zkuste se podívat na naši úvodní stránku.

    Odpovědět
    • Vzhledem k tomu ze ziji v zabovreskach, tak mi ty gramote jezdis pod oknem a mas svuj klid. Neni vse jen o vas. Mapa kde kreslite zmenu je smesna, nebot zatizite jine vesnice a casti okolo. Krome toho, postavit/koupit si bydleni u dalnice co je v mape 80+let a pak se divit ze se tam ma stavet je trochu chucpe? Narozdil od tebe jsem zadnou dalnici pod okny nemel, az komunisti nam ji sem natahli. Ted mate okruch pres stare casti brna, zatim co pres nove ctvrti ci pidi vesnice co mela vest blokujete. Samotna Bystrc je kapitola sama pro sebe u blokovani vsech okolo a pritom jezdeni pres vsechny okolo. Pulka baraku nad zoo smer Kurim, napriklad kupovala pozemky za ctvrtinovou cenu, nebot se pocitalo s dalnici. Najednou to blokuji.. O tom ze smer Svitavy maji dalsi vesnice na trase peklo bydleni se take nedoctu. O tom kolik lidi tam umre s nekonecneho blokovani taky ne? Nedoziju se ani jedne varianty, jen mi budete vsichni smrdet smer mesto pod okny a chvalit si svuj klidek…Snad se prosadi elektroauta a pulka lidi na ne nebude mit. Tim se konecne pohneme kupredu s tim vecnym, bydlim za Brnem, nebo na okraji a vsechny ostatni obtezuji dojizdenim do mesta.

      Odpovědět
      • Zkusím to ještě jednou:
        Pro pana Kolare: Normálně pologramotné texty bez diakritiky nečtu, ale zde je navíc vidět, že nechápete rozdíl mezi příměstskou dopravou a dálnicí (ať už ji politici pojmenují jakkoli). Zkuste se podívat na naši úvodní stránku.

        Odpovědět
  3. Jiste a co cekate? Zabovresky jedna z nejstarsich ctvrti tak celi tlaku jak obchvatu, tak aut dojizdecu. Je komicke ze na mape je 80let znazornena dalnice a vy ji blokujete. Pritom i vasi dopravou s Bystrce zatezujete vsechny okolo. Docela bych se pobavil vam zablokovat vjezd pres ctvrte, ktere zatezujete. Jak blokovanim obchvatu bystrcakum, tak jizdou aut treba pres Bosonohy :D Vite proc silnice smrti smer Svitavy je tak spatny? Pripoustite si i vy vubec dopad na tenhle stav, kdyz bojujete za „klid“…

    Odpovědět

Napsat komentář